MEDIA COAST (confirm after you search and think)
eTwinning; 2021 yılında aynı madalyonun iki yüzüne odaklanmaktadır: Bir yanda Medya okuryazarlığı, diğer yanda ise dezenformasyon ve sahte haberler olgusuyla nasıl mücadele edileceği. Korona salgınının yaşandığı 2020 yılında, vatandaşların dezenformasyona maruz kalmasının yalnızca yetişkinler için değil, öğrenciler için de büyük bir zorluk olduğu açıkça ortaya çıkmıştır. Avrupa Komisyonu'nun Herkes için Medya Okuryazarlığı 2020 Hazırlık Eylemi; "medya okuryazarlığını" vatandaşların medyaya erişmesine, medyaya ilişkin eleştirel bir anlayışa sahip olmasına ve onlarla etkileşimde bulunmasına olanak tanıyan tüm teknik, bilişsel, sosyal, sivil ve yaratıcı yeteneklerin tamamını kapsayan bir ifade olarak tanımlamaktadır. "Dezenformasyon", ekonomik kazanç sağlamak ve kasıtlı olarak halkı kandırmak için oluşturulan, sunulan veya yayılan kanıtlanabilir şekilde yanlış ve yanıltıcı bilgiler olarak ifade edilir ve kamu zararına neden olabilir. eTwinning, 2005 yılındaki doğumundan bu yana, dijital araçların öğretmen ve öğrencilerin günlük hayatlarına entegre edilmesi üzerine odaklanarak Medya Okuryazarlığını teşvik etmektedir. Öğrencilerin dijital araçları kullanmadaki farkındalığını ve sorumluluğunu artırmak amacıyla dijital vatandaşlığa özel önem verilmiştir.
E-twinning proje yürütücüsü Okulumuz İngilizce Öğretmeni Mehmet Servet Aydın projeyi kısaca şöyle özetlemektedir, Hiç düşündük mü, sosyal medyada her gün maruz kaldığımız onlarca bilgi ve haberin doğruluk payı ne kadardır, hangi kısmı doğru, hangi kısmı yalandır? Neyi empoze etmeye çalışmaktadır, haberin amacı gerçekten haber vermek mi, yoksa yanıltmak mıdır? Aslı astarı, kaynağı var mıdır?
Bütün dünyada olduğu gibi, ülkemizde de internet artık çok çeşitli amaçlar ve araçlarla kullanılıyor. İnterneti kullanım amaçlarımızdan belki de en önemlisi, habere ve bilgiye hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmak. Habere ve bilgiye ulaşma, İnternet kullanma amaçlarımız arasında oldukça önemsenmesi gereken bir konu. Fakat daha da önemsenmesi gereken bir diğer konu ise "doğru olan habere- bilgiye" ulaşabilmek veya "doğru ile yalan haberi" birbirinden ayırt edebilecek donanımlara sahip olabilmektir.
Bilgi ve haber her devrin en önemli gücü olmuştur. Dijital çağda, teknoloji ile birleşen bilgi ise, çok çeşitli haber kaynaklarından, medya araçlarından ve özellikle sosyal medya platformlarından güvenilirliğinden emin olunmayan, şüpheli, yalan haberlerin ve bilginin dolaşımına hız katmıştır.
Bu durum, doğru ile yalan haber ayrımının yapılmasını hem bireysel hem de toplumsal olarak yapılmasını gerekli kılmıştır. Hiç düşündük mü, sosyal medyada her gün maruz kaldığımız onlarca bilgi ve haberin doğruluk payı ne kadardır, hangi kısmı doğru, hangi kısmı yalandır? Neyi empoze etmeye çalışmaktadır, haberin amacı gerçekten haber vermek mi, yoksa yanıltmak mıdır?
Proje yürütücüsü İngilzce Öğretmenimiz Mehmet Servet AYDIN ve Projeden görev alan öğrencilerimizi teşekkür ederiz.
Adres:
Fatih Mahallesi, Yapraklı Yolu Bulvarı, MKE Silah Fabrikası Yanı Merkez/ÇANKIRI
Telefon
03762130848